Zpět na domovskou stránku

Kampaň „Biopaliva frčí“ začala 25. května 2011 v Dobrovici

Europecon s. r. o. předvedl přestavený flexifuel Citroen C1. Za pomoci jednotky europeconFlex se levně z benzínového auta stane flexifuel vozidlo schopné spalovat nejen samotný E85, ale i jeho směs smíchanou v jakémkoliv poměru s benzinem.
Europecon s. r. o. předvedl přestavený flexifuel Citroen C1. Za pomoci jednotky europeconFlex se levně z benzínového auta stane flexifuel vozidlo schopné spalovat nejen samotný E85, ale i jeho směs smíchanou v jakémkoliv poměru s benzinem.

České sdružení pro biomasu CZ Biom se svými partnery odstartovali v areálu firmy Tereos TTD v Dobrovici na Mladoboleslavsku kampaň mající za cíl objektivně informovat motoristy o biopalivech.

Česká veřejnost se zatím o biopalivech nejvíce informací dozvídá z obou krajních táborů – skalních zastánců a skalních odpůrců. Nicméně, takové krajní názory mohou být extrémní a zpravidla dobře nereprezentují skutečnost. Jedni se s pomocí paliv z obnovitelných zdrojů snaží spasit naši planetu a druzí jistojistě vědí, že je to nesmysl, protože při výrobě biopaliv se konkuruje výrobě potravin a prý se spotřebuje více energie ropného paliva, než se jí ve vyrobeném palivu získá. Jak už to tak na tom našem světě chodí, pravda je někde uprostřed: biopalivy se nedá naše planeta ani spasit, ani vyhladovět.

Zleva sedí Ing. Miroslav Bažata z Agropodniku Jihlava, Karel Hendrych z PREOLu, Ing. Oldřich Reinbergr z TEREOS TTD, Jaroslav Jelínek z Laurety Auto, Ing. Jiří Trnka z CZ Biom a Ing. Ladislav Koubek ze Škoda Auto
Zleva sedí Ing. Miroslav Bažata z Agropodniku Jihlava, Karel Hendrych z PREOLu, Ing. Oldřich Reinbergr z TEREOS TTD, Jaroslav Jelínek z Laurety Auto, Ing. Jiří Trnka z CZ Biom a Ing. Ladislav Koubek ze Škoda Auto
Jen je nechte, ať se bojí

Lidé se bojí celkem rádi. Toho si už dávno všiml filmový průmysl a stvořil filmové horrory. Dnešní média fungují na podobném principu. Novinářsky atraktivnější a čtenější jsou senzační články strašící čtenáře. Jenže o čem psát, když zrovna neuniká radiace z atomové elektrárny poškozené vlnou tsunami po zemětřesení? To se začnou hodit i ptáci brutálně zavraždění lopatkami větrných elektráren a jedovaté zplodiny a nenávratné poškození motorů aut spalujících biopaliva. Co na tom, že mnohem více ptáků zahyne nárazem do drátů vysokého napětí než na lopatkách větrných elektráren. Psát o tom, že biopaliva jsou k motorům a k životnímu prostředí šetrnější by nepřineslo čtenářům tolik emocí, ať už se jedná o strach, nebo jenom o prosté naštvání. Média musí lidi zaujmout a burcovat, v tom je jejich poslání a tohle poslání se nedá naplňovat klidným konstatováním jednoduchých a ověřitelných faktů. Ty prostě nemohou mít potřebnou publicitu. Možná i proto musela přijít kampaň „Biopaliva frčí“. O některých zkušenostech ze zahraničí jste se mohli dočíst v článku Přestavba automobilu na E85 – cesta k rychlejšímu rozšíření biopaliva s obsahem etanolu.

Diskuse před zapůjčenými flexifuel Octaviemi
Diskuse před zapůjčenými flexifuel Octaviemi
Kampaň „Biopaliva frčí“ už frčí

Spotřeba biopaliv v Česku sice pomalu stoupá, ale propagační kampaň nazvaná „Biopaliva frčí“, kterou organizace CZ Biom se svými partnery připravila, má tento nárůst ještě akcelerovat. Tato kampaň si klade za cíl vymýtit předsudky o kapalných biopalivech, zlepšit povědomí motoristů o nich a zvýšit informovanost o jejich vlastnostech a použití. Začátek kampaně byl vyhlášen 25. května 2011 na tiskové konferenci pro novináře z oblasti motorismu i obnovitelných zdrojů uspořádané v areálu firmy Tereos TTD v Dobrovici na Mladoboleslavsku, která jako jediná v Česku vyrábí palivo E85 s vysokým obsahem biolihu.

Zamyšlený pohled předsedy sdružení CZ Biom Jana Habarta: Bude kampaň úspěšná?
Zamyšlený pohled předsedy sdružení CZ Biom Jana Habarta: Bude kampaň úspěšná?
Objektivní informace o biopalivech jsou důležité

Cílem této kampaně je prostřednictvím objektivních informací vytvoření protiváhy proti tvrzením odpůrců biopaliv, kteří prohlašují, že biopaliva jsou příliš drahá a škodí motorům. Kampaň „Biopaliva frčí“, jejímž partnerem je i společnost europecon s. r. o. - výrobce jednotek europeconFlex určených pro přestavbu automobilů na E85, je určena pro širokou veřejnost. Kampaň chce motoristům ukázat, že biopaliva jsou jednou z možností pohonu automobilů. Má je seznámit s jejich vlastnostmi a pravidly použití.

Ford přivezl na start kampaně flexifuel Mondeo
Ford přivezl na start kampaně flexifuel Mondeo
Levná varianta jízdy na E85 od europeconu

Europecon při zahájení kampaně „Biopaliva frčí“ prezentoval nejen přítomným novinářům svoji levnou variantu jízdy na biopaliva – „domácí“ miniautomobil Citroen C1 z TPCA přestavěný společností europecon na pohon směsí biolihu prodávanou pod názvem E85. Je tedy zřejmé, že k bezpečnému ježdění na biolíh si nemusíte kupovat nové auto, když je možné podstatně levněji přestavět váš stávající benzínový vůz. Tak jako jsou kapalná biopaliva určitou alternativou k palivům získaným z fosilních zdrojů, jsou přestavby stávajícího staršího vozového parku alternativou k novým automobilům, které jsou již z výroby připravena na spalování E85. Přestavbové jednotky europeconFlex jsou logickou alternativou pro ty, kteří nechtějí zaplatit mnoho peněz a chtějí bezpečně využívat dvou hlavních výhod biopaliv - nižší ceny i emisí. Jelikož se tu není čeho bát, tak proč by o tom měla média psát.

Tak ať to frčí s biopalivy!


Autor: Ota Beran
© 2011

Datum zveřejnění: 28. 5. 2011


Zpět na domovskou stránku
TOPlist